Biedrba "Apvienba HIV.LV" (ik dienu pl. 9 - 21)
apvieniba@apvienibahiv.lv

 
   
105849

Par aknm vienkri, bet nopietni
Apskatt komentrus (0)


12.04.2019


Avots: NRA.lv | "K rpties par aknu veselbu" | https://nra.lv/veseliba/278008-noderigi-ka-rupeties-par-aknu-veselibu.htm | 
Lasiet vairk: Aknu funkcijaAknu slimbas un to cloi | 
Aknas ir iespaidga ermea laboratorija - ts veic dadus btiskus uzdevumus, skot no olbaltumvielu, holesterna un ults raoanas un beidzot ar vitamnu, minerlvielu un pat oghidrtu uzglabanu. Aknas paldz izvadt no organisma tdus toksnus k alkohols un medikamenti, k ar dabiskos vielmaias blakusproduktus. Sabalansts uzturs un aktvs dzvesveids var paldzt saglabt veselgu svaru, veicint gremoanu un samazint holesterna lmeni, td ir svargi uzturt savas aknas lab form. Apkopojm trs btiskkos faktorus, kurus ievrojot ikdien, iespjams uzlabot gan savu visprjo, gan ar aknu veselbas stvokli.

d veselgi un ar mru

Izmaias dienkart, iekaujot taj vairk svaigu, veselgu produktu, jau ir pirmais solis uz kvalitatvu un pilnvrtgu aknu darbbu. dienreizs btu vlams izvairties no kalorijm bagtiem dieniem liels porcijas. Ieteicams st mazas porcijas vairkas reizes dien, nevis vienu milzgu dienreizi pirms doans pie miera, tdejdi vl vairk noslogojot iekjos orgnus.
Uztur nepiecieams samazint piestinto tauku (liellopu gaa, ckgaa, treknie piena produkti, sviests), rafinto oghidrtu (baltmaize, baltie rsi un makaroni), k ar cukura daudzumu. Labi sabalanst dit svarga loma ir iedrvielm, kuras iegstamas no augiem un drzeiem. K izcilus produktus, kuri veicina aknu darbbu, var mint vrtus vai tvaictus drzeus un to zupas, svaigus saltus, irbju dienus, liesas zivis un liesus piena produktus (biezpiens ne vairk k 2%, panias, jogurts), k ar griu un auzu prslu biezputras.
Pavasar ieteicams dzert ar brzu sulas, kuras uzlabo vielmaiu, normaliz organisma fizioloiskos procesus, k ar stiprina imns spjas.

Esi aktvs

Ne tikai ditas maia var paldzt uzlabot aknu veselbu, - jatceras ar par regulrm fiziskajm aktivittm.
Regulra sportoana ne tikai paldzs zaudt svaru un uzlabos veselbu, bet ar samazins risku saslimt ar aknu steatozi jeb taukaino aknu slimbu. Ikdiena nereti ir stresa pilna, td aktva laika pavadana uzlabos ne tikai fizisko formu, bet ar garastvokli, mazins trauksmi un paldzs vieglk noskaoties naktsmieram. Uzskot trenius, svargi skum veikt vieglas slodzes vingrinjumus un to intensitti palielint pakpeniski. Pretj gadjum drz vien jutsiet sagurumu, radot vlmi ieskto tri vien pamest. Iesakm veltt vismaz 2,5 h ned, darot kaut ko fiziski aktvu, kas ar paam sagd prieku, - pastaigas rait sol, skrieana, ritebraukana, futbols, joga, dejas vai pat drza darbi. Atliek tikai izvlties!

Ierobeo alkohola lietoanu

Nevajadztu aizmirst, ka aknu veselbu ietekm ne tikai kalorijm bagta prtika un mazkustgs dzvesveids, bet ar neapdomga medikamentu un alkohola lietoana. Saviesgos paskumos nevajadztu prsplt ar grdgo dzrienu lietoanu, savukrt medikamentu lietoanu ieteicams saskaot ar savu rstjoo rstu vai farmaceitu. Profilaktiskos nolkos ieteicams lietot ar aknu stvokli uzlabojous produktus, piemram, esencilos fosfolipdus, kuru sastv ir entiski nemodificti sojas pupiu fosfolipdi, kas sekm aknu darbbu un paldz reenerties aknu audiem.
 
Plaka informcija par aknu veselbu pieejama tiesaist www.veselasaknas.lv vai, konsultjoties ar savu imenes rstu.

 




 
      Atpaka

atstj tuku: atstj tuku:
vrds:




Ievadiet drobas kodu:

Visual CAPTCHA