Biedrība "Apvienība HIV.LV"Latvija +371 26062077 (ik dienu pl. 9 - 21)
apvieniba@apvienibahiv.lv

 
   
32094

Greipfrūts var kļūt par nāvējošu draudu tiem pacientiem, kas lieto noteiktus medikamentus
Apskatīt komentārus (0)


02.01.2013


Greipfrūts satur ķīmiskas vielas “furanokumarīnus”, kas, mijiedarbojoties ar dažiem medikamentiem, vairākkārt palielina zāļu iedarbības spēku uz organismu. Tas var izraisīt asu nieru nepietiekamību, elpošanas traucējumus, iekšējus asinsizplūdumus un pat pēkšņu nāvi. Riska grupā ir pusmūža cilvēki, kuru organisms nav spējīgs izturēt zāļu “pārdozēšanu”, ko izraisa medikamentu uzņemšana reizē ar minēto citrusaugli. Kā norāda mediķi, furanokumarīni organismā paliek vēl vairākas stundas pēc greipfrūta apēšanas.
Doktors Deivids Beilijs no Lusona institūta, kas nodarbojas ar veselības problēmu pētniecību, šo tendenci raksturoja kā “satraucošu”. Pēc viņa teiktā, bīstamības momentu pastiprina fakts, ka ārsti ne vienmēr zina par viena vai otra preparāta saderību ar citrusaugļiem, tādēļ viņi pacientus nevar brīdināt par potenciālajiem draudiem. Turklāt pacienti bieži vien neizstāsta visu par savu uzturu, kas var maldināt ārstējošo ārstu.
Eksperti brīdina, ka apdraudējumu veselībai var radīt ne tikai greipfrūti, bet arī Seviļas oranžie apelsīni (tie ir rūgti), no kuriem vāra marmelādi, un laims. Šie citrusaugļi satur tādas pašas ķīmiskās vielas kā greipfrūti, kuras pastiprina zāļu iedarbību.
Tāpēc ārsti iesaka ārstēšanās kursa laikā uzturā neiekļaut citrusaugļus.
(The Guardian)




 
      Atpakaļ

atstāj tukšu: atstāj tukšu:
vārds:




Ievadiet drošības kodu:

Visual CAPTCHA