Biedrība "Apvienība HIV.LV" (ik dienu pl. 9 - 21)
apvieniba@apvienibahiv.lv

 
   
104491

Informācija par zālēm vai reklāma?
Apskatīt komentārus (0)


22.01.2019


<... Zāļu ražotāji apgalvo, ka zāļu reklāma ir vērtīga informācija par zālēm, tā stiprina patērētāju tiesības, stimulē pacientu iesaisti diskusijās ar ārstiem un ka šāda veida informācija par zālēm uzlabo pacientu līdzestību. Taču pētījumi par reklāmu saturu rāda, ka ražotāju sniegtā informācija par zālēm reklāmās bieži ir nepilnīga un tai ir komerciāls raksturs, kā arī nav pierādījumu par reklāmu pozitīvu ietekmi uz pacientiem. ...>
<... Pacientu izglītošanas efektivitāte lielā mērā ir atkarīga no viņu veselības pratības jeb kapacitātes meklēt, uztvert, apstrādāt un izprast informāciju, kā arī rīkoties atbilstoši saņemtajai informācijai. Lai gan nav pierādīts, ka starp pacientu veselības pratību un līdzestību pastāvētu cēloņsakarības, tomēr zināms, ka negatīvi uzskati par zālēm samazina pacienta līdzestību. Taču saistība starp zināšanām un līdzestību ir nozīmīga tikai pacientiem ar augstu veselības pratības līmeni. Līdz ar to var secināt, ka pacientiem ar zemu veselības pratību informācijas sniegšana ar mērķi veicināt līdzestību var nebūt efektīva, jo šiem pacientiem trūkst prasmju uztvert un pielietot šo informāciju. Pacientiem ar zemu veselības pratību ir arī lielāks risks pārprast viņiem sniegto informāciju par zālēm un to lietošanu. ...>
Lasiet materiālu: “Kādi kritēriji jāievēro, lai informācija par zālēm medijos nekļūtu par zāļu slēpto reklāmu?” Par materiāla saturu atbild biedrība “Veselības projekti Latvijai”.

 

 




 
      Atpakaļ

atstāj tukšu: atstāj tukšu:
vārds:




Ievadiet drošības kodu:

Visual CAPTCHA